فلزات رنگین و 8 نوع اصلی آنهافلزات رنگین و 8 نوع اصلی آنها | brassonline

فلزات رنگین و 8 نوع اصلی آنهافلزات رنگین و 8 نوع اصلی آنها | brassonline

هر کدام از آنها کاربردهای زیادی در کاربردهای صنعتی و عمومی دارند. فلز آلومینیوم در میان انواع فلزات رنگین طبقه بندی می شود و وزن مخصوص آلومینیوم 2.7 اعلام شده است. همچنین دمایی که فلز آلومینیوم در آن به نقطه ذوب می‌رسد ۶۵۸ درجه سانتی گراد می باشد. از مهمترین خواص فلز آلومینیوم می‌توان به انتقال جریان الکتریسیته و همچنین انتقال دهنده گرما اشاره نمود. عنصر نیکل یکی دیگر از عناصر فلزی مهمی می باشد که در لیست فلزات رنگین ( Non-ferrous metals ) قرار می گیرد. هنگام بررسی کاربرد فلزات رنگین نمی توانید از این عنصر چشم پوشی کنید زیرا همواره در بخش های مختلف صنعتی کاربرد دارد.

  • فروشگاه رحیمی از سال ۱۳۶۸ با هدف فروش و تهیه مقاطع مختلف مسی و برنجی شروع به فعالیت کرده است و در زمینه فروش ورق مس ، رول و کویل مس ، کویل فنری برنج و ورق برنج در راستای رفع نیاز بازار خدمت می کند.
  • درون تمامی این فلز ها اثری از حضور عنصر آهن نبوده و این بزرگترین ویژگی مشترک این فلزات می باشد.
  • عنصر نیکل دارای یک رنگ نقره ای متالیک می باشد و با نماد شیمیایی Ni شناخته می شود.
  • این محصول در سال 1945 تولید شد و دلیل اصلی تولید آن در درجه اول نیاز به این ماده در تولید نیمه هادی ها بود.
  • شبکه معدن ایران، در قالب مجموعه ای دانش محور، به همت فارغ­ التحصیلان مهندسی معدن دانشگاه ­های تهران و صنعتی امیرکبیر و به منظور برقراری ارتباط موثر …
  تریلی باربری و اتوبار جهان پیمان بار

شرکت آریا متال یکی از برترین و بزرگترین شرکت های داخلی فعال در حوزه فروش مواد اولیه ذوب و ریخته گری می باشد. شما می توانید برای خرید انواع فلزات رنگین ( Non-ferrous metals )، انواع آمیژان های صنعتی، فرو آلیاژ ها و … به این شرکت مراجعه فرمایید. در حال حاضر شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید فلزات رنگین به وب سایت این شرکت مراجعه کرده و با کارشناسان آن، تماس حاصل فرمایید. در حالت کلی فلزاتی که در طبیعت یافت می شوند به دو دسته فلزات آهنی و فلزات غیر آهنی یا همان فلزات رنگین طبقه بندی می گردند. آهن و انواع آلیاژها و ترکیبات آن مانند فولاد چدن و غیره جزو فلزات آهنی به حساب می‌آیند. که هر کدام از آنها دارای کاربرد های بسیار زیادی در مصارف صنعتی و عمومی هستند.

نیکل یکی دیگر از انواع فلزات رنگین

وزن قلع در حدود 7.3 است و در دمای ۲۳۲ درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود. این فلز خاصیت انبساطی زیادی دارد و در خم کاری به سهولت حالت می‌گیرد. قلع را نیز از سنگ معدن استخراج می‌کنند و در شمش‌هایی به وزن 25 تا 45 کیلوگرم به فروش می‌رسد. در زمینه لحیم‌های نرم و اندود کردن فلز مسی برای سفیدگری کاربرد دارد. به همین دلیل به علت نوسانات در بازار آهن ارائه یک قیمت مشخص برای آن مقدور نیست و باید به صورت روزانه بررسی شود.

آلومینیوم

اما به طور کلی کشور هایی نظیر روسیه، چین، آمریکا، هند، کشور های پهناور قاره آفریقا و … دارای منابع نسبتا غنی و قابل توجهی از این فلزات می باشند. مشخصات فلزات رنگین همانند بسیاری از خواص آنها، با یکدیگر خرید و فروش عرضه انواع آلیاژ فرق می کند. به عنوان مثال تمامی این فلزات در مشخصه ها و ویژگی هایی نظیر عدد اتمی چگالی، آرایش الکترونی، نقطه ذوب و جوش، حرارت همجوشی،‌ظرفیت حرارتی و … با یکدیگر متفاوت می باشند. البته دقت داشته باشید که در برخی موارد شما می توانید مشخصات مشترکی نیز در بین آن ها پیدا کنید. فلز سرب یکی دیگر از عناصری می باشد که در لیست فلزات رنگین ( Non-ferrous metals ) قرار می گیرد. به طوری که انسان ها در تمدن های کهن خود از این عنصر استفاده می کردند.

  بلوار مجد مشهد خدمات آنلاین باربری و اسباب کشی مشهد

شرکت رنگین فلز اسپادانا

بر اساس پیش بینی کارشناسان، قیمت فلزات رنگین در ماه های آینده با افزایش روبرو خواهد شد. این افزایش قیمت به دلیل عوامل مختلفی از جمله بهبود وضعیت اقتصادی جهان، افزایش تقاضا برای فلزات رنگین در صنایع مختلف و کاهش عرضه فلزات رنگین در بازار جهانی است. عنصر مس یکی از پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین فلزات رنگین ( Non-ferrous metals ) حال حاضر دنیا می باشد. این عنصر امروزه در صنایع بسیار متنوع و گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت عنصر مس به قدری بالا می باشد که در هنگام بررسی کاربرد فلزات رنگین، به طور حتم با آن برخورد خواهید کرد. این عنصر در گروه ۱۴ و دوره ۵ جدول قرار گرفته و جزو عناصر بلوک p محسوب می گردد.